V 18

Jag har dålig koll på vilken vecka jag är i, men tror jag gått in i v 18. RUL om två veckor. I Stockholm bf-bestämmer man på CUB-testet (om man gör något) sen en tid tillbaka. Då lägger de nästa ultraljud lite senare så att bebisen är lite större och enklare att undersöka.

Jag känner ibland ett tryck utåt i magen men det är egentligen det enda jag känner av bebisen. Förutom att jag har ont i ryggen och mår lite kyvens då och då.

Vi har börjat läsa en bok om att få syskon. Vi pratar också om att mamma har en bebis i magen. Det har dottern också meddelar hon då!

Dokumenterar ingenting av denna graviditet jämfört med förra gången. Ganska skönt att bara var men kommer säkert ångra mig massor av gånger.

Nu ska jag fortsätta att njuta av lite ensamtid här hemma. Behöver vila ryggen efter flyttpackande. Soffläge nästa.

Detta inlägg publicerades i det nya livet, gravid. Bokmärk permalänken.

En kommentar till V 18

  1. EVL skriver:

    Tror det kan vara smart ändå att slippa all stress med att dokumentera och bara fokusera på att mysa och vara närvarande i det som händer 🙂 Mysigt med syskonbok!
    Kramar!

Lämna en kommentar